מדורי תוכן

ספר יסודות האיור וודה

ספר יסודות האיור וודה ספר יסודות האיור וודה

האיורוודה משמשת גם כיום כבסיס לרפואה הציבורית ההודית, ולצד הכתבים והחיבורים הקדומים המובאים בספר זה, נעשים ונכתבים מחקרים מודרניים.



בתחילת המאה החמישית לספירה מתארים נוסעים וצליינים שונים את חיי התושבים בקיסרות אשוקה במרכז הודו, ומה שמשך את תשומת לבם של הנוסעים הנו קיומם של מרכזים רפואיים, בהם חולים ונצרכים מקבלים טיפול רפואי, תרופות ומזון, כמו גם תחושת אהדה, אהבה והתייחסות. הנוסע הסיני פה-שיין מתאר מערכת של שירותי בריאות ורווחה, בשנת 510 לספה"נ, המבוססת על כתבי הבודהיזם ושהתגבשה לידי קוד כתוב בשנת 4500 לפנה"ס. מערכת זו מכונה איורוודה, והיא כנראה מערכת שירותי הרפואה הממוסדת הראשונה בעולם.

האיורוודה משמשת גם כיום כבסיס לרפואה הציבורית ההודית, ולצד הכתבים והחיבורים הקדומים המובאים בספר זה, נעשים ונכתבים מחקרים מודרניים.

איורוודה משמעה "המדע של אריכות החיים", וספר זה מביא מבחר קטעים שתורגמו מסנסקריט ומשקפים את יסודות האיורוודה. התרגום מלווה בהערות והארות.

"יסודות האיורוודה" מצטרף ל"ספר הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב", כספר יסוד של הרפואה המזרחית.

עוד מידע על ספר יסודות האיור וודה

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


1192 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

איורוודה, בודהיזם, ספרי בריאות, ספרי רפואה משלימה, ספר יסודות האיור וודה, דרושים ברפואה משלימה, דרושים ברפואה משלימה, דרושים מטפלים ברפואה משלימה, דרושים רפואה משלימה, המכללה לרפואה משלימה, המרכז לרפואה טבעית, המרכז לרפואה משלימה, טיפולי רפואה משלימה, טיפולי רפואה משלימה, כנס רפואה משלימה, לימוד רפואה, לימוד רפואה בישראל, לימוד רפואה בישראל, לימוד רפואה משלימה, לימודי רפואה טבעית, עיסוי איורוודה, עיסוי איורוודי, עיסוי אירוודה, איורוודה רפואה הודית מטפלים, לימודי איורוודה, קורס איורוודה

תן ציון למאמר זה

0