מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | חדש! הורות בעידן החדש | כיצד להתמודד עם בעיות למידה?

כיצד להתמודד עם בעיות למידה?

&כיצד להתמודד עם בעיות למידה? כיצד להתמודד עם בעיות למידה?

טיפים להורים בנושא התמודדות עם בעיות למידה, ובעיות בהתנהגות אצל הילדים



מאמרים רבים נכתבו על אבחון לקויות למידה וכיצד ניתן לטפל ולהתגבר על בעיות למידה אצל ילדים ומבוגרים. במאמר זה נראה מה יש  לשיטת מוח אחד להציע בפתרונות לתסכול עמוק זה שמשפיע על כל מהלך החיים. כנסו וקיראו.

אנו רוצים לארגן ולהכין את המוח ללמידה. זה מתסכל ופוגע להתמודד יומיום בקשיים וכישלונות אי הצלחות, ייסורים ומרורים, אותם סובל כל אחד, ובעיקר, אלו שחווים קשיים בלימודים.

בתהליך העבודה בשיטת מוח אחד אנו מחזירים למוח את היכולת לעבוד נכון למשימה שהוא נדרש לעשות באותו רגע. למקד את המוח  לתהליך הנדרש כרגע, במקום להיות עסוק בכל מיני מטרדים שלא קשורים למשימה.

הכנת המוח ללימודים
בכדי שתוכל להתבצע למידה המוח צריך להיות מאורגן לזה, כלומר להפעיל את המוח הקדמי ולחבר בין שתי אונות המוח. ורק במצב זה בכלל מתבצעת למידה. כשהלומד במתח נכנס המוח האחורי לפעולה ובמצב זה אין אפשרות ללמוד. (רק בצבא אנו "לומדים דרך הרגליים"- מהמוח השורד). בעבודה במוח אחד אנו משחררים מתח על מנת שהמוח יהיה מוכן ללמידה.

קריאה, כתיבה ויכולת מתמטית.

ביכולות לימודיות אלו האדם צריך לעבוד מהמוח הקדמי אחרת לא תוכל להתבצע למידה. לכן בתהליך העבודה של מוח אחד אנו מאתרים ומשחררים מתח על הלמידה ובעזרת תרגילים פשוטים אנו עוזרים למוח לתפקד במיטבו בזמן הלמידה. כמובן כשנוצרת חסימה בתהליך למידה לחץ, זלזול, כעס, תסכול "אני אף פעם לא מצליח" ו"תנסה שוב" לא יפתרו את הבעיה. תהליך עבודה מסודר ותרגילים שיעזרו למוח לחזור לעבוד נכון. (מוח קדמי ושילוב שתי אונות המוח הקדמי) תרגילים אלו עוזרים למוח לעבוד נכון בזמן לימודים.

כיצד להתמודד עם בעיית קשב וריכוז / היפר אקטיביות
אדם הוא אדם בכל מצב ואירועי חייו משפיעים על הרגש שלו ועל יכולתו להתמקד במשימה גם אם היא לא נוחה כל כך. כשהאדם/ תלמיד ממוקד בטרדות החיים כגון: המצב בבית, מחסור, טראומות במהלך ההיריון והלידה, הריון רצוי או לא, מתחים בין ההורים וטראומות שמתרחשות במהלך החיים. עבודה על הקשיים שנוצרו ושחרור מתח בתהליך העבודה ותרגילים שמלווים את הלימוד יתנו מזור לנפש הפגועה ויאפשרו לילד/ מבוגר להתרכז בהנאה במשימתו. (אני יודע שישנה סברה שהנושא הוא גנטי בכל מקרה תמיד אפשר לשפר. לי מרגיש שזה לא תורשה אלא ירושה מה שראינו וקלטנו בתוך בבית)

הצלחה במבחנים
לכולנו יש את התחושה שלמדנו והחומר מוכן לשליפה בזמן המבחן ואז מגיע זמן המבחן ומשהו משתבש והחומר שהיה מוכן לכתיבה "פתאום" נעלם כלא היה וכמה שנחפש אותו ונתאמץ כלום לא מגיע בשום דבר אני לא נזכר. וכשנגמר המבחן ומסרנו את הטופס למורה ואז פתאום הכול חוזר. בנות בדרך כלל יגידו למורה "אוי בדיוק נזכרנו תנו לנו להשלים" ובנים יגידו "יאללה העיקר שנפטרנו מהצרה הזו". האדם כשהוא לומד למבחן הוא מסדר את החומר ב"קובץ" מסודר במוח הקדמי. וכשהוא מגיע למבחן פתאום המוח האחורי משתלט עם מערכת ההישרדות שמעלה ממקומה את כל הכישלונות, את ל הדעות הקדומות שנמצאים המוח השורד וכן מה יהיה מה יקרה, מי יצעק עלי מה יגידו ההורים/ מה זה אומר לחיי. ולכן בזמן מבחן נוצר הלחץ, המוח האחורי פועל, החומר נעלם לו ורק כש"האיום הוסר" בסוף המבחן חוזר לעבוד המוח הקדמי וכל החומר חוזר. במוח אחד נשחרר מתח על המבחן ונשחרר כישלונות קודמים ואז המוח יוכל חזור ולתפקד טוב במבחן. תהליך עבודה זה יכול להעלות את רמת הציונים ולהתחבר שוב אל ההצלחה הגדולה.

מוטיבציה וחשק לחיים
כחלק מאילוצי החיים (חובה ללכת ללמוד, חובה לעזור בבית, רוצים משהו ואי אפשר לתת וכו') מציאות הבית וקשיים בבית גורמים לחלק מהילדים חוסר חשק וחוסר מוטיבציה לעשות משהו. תוך כדי עבודה שחרור מתחים ושיחה על הקשיים אפשר ורצוי להביא את הילד להיות  מלא בשמחת חיים ולשוב ולחיות להתנהל היטב בחברה ולהצליח בחיים ובלימודים...

ביטחון עצמי

בחיים כל ילד נתקל במציאות של חוסר ביטחון עצמי, לפעמים זה בקטן ולפעמים זה קריטי בתהליך החיים של הילד, שמונע מהילד להצליח בחיים, במשימות שלו, או אפילו לדבר על קושי ופגיעה שפגעו בו וזה עלול לגרום לחסימות. בכדי להצליח ולהתקדם בחיים רצוי מאד לשחרר עול זה, משא זה בכדי להגיע לחיים טובים וממצים, חיים של הצלחה, הרגשת מיצוי ונינוחות. בטיפול במוח אחד אנו משחררים חסימות אלו ונותנים לפרח (לילד) לפרוח ולממש את עצמו.

גיל ההתבגרות
גיל ההתבגרות הוא גיל שבו, בעקבות פרץ ההורמונים והשינויים המיניים הן סימני המין הראשיים והן המשניים מעמידים את המתבגר בהרבה שאלות פנימיות: מי אני? אני בנתונים ובמידות הנכונים? אני גבר מספיק? אני אישה מספיק? מה חושבים עלי החברים? איך אני נראה בעיני אחרים? איך אחרים מקבלים אותי? ובנוסף לזה מתעורר היצר שמביא את האדם לשאלות זה בסדר? אני פושע וחוטא? בנוסף לזה חלק מתהליך גיל ההתבגרות הוא ההיבדלות מההורים ובניית האני העצמי במובדל מהמשפחה וההורים. ככל שילד מגיע לגיל ההתבגרות עם יותר מתחים ועימותים בנו לבין עצמו, בינו לבין ההורים, בינו לבין הסביבה כן גיל ההתבגרות יהיה יותר סוער. להביא את הנער המתבגר לרוגע ובוא בזמן להביא את ההורים לתגובות שקולות ולא ממקום של כעס ומתח מאד יעזור למבנה המשפחתי לעבור גיל זה כמה שיותר בקלות.

דרך העבודה בשיטת מוח אחד אנו נחווה הצלחה וביטחון בתהליך הלמידה ובחיים בכלל.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יוסי גולד

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


1970 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook &Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

קינסיולוגיה, בעיות למידה, מוח אחד, לקויות למידה, שיטת מוח אחד, מוח אחד מטפלים, מוח אחד ירושלים, מוח אחד מאמרים, מוח אחד קינסיולוגיה, מוח אחד מאמרים, מוח אחד קינסיולוגיה, יוסי גולד, תרגילים בקינסיולוגיה, מטפלים בקינסיולוגיה, קינסיולוגיה יישומית, לקויות למידה ואסטרטגיות, אבחון לקויות למידה למבוגרים, לימודי אבחון לקויות למידה, אבחון לקויות למידה למבוגרים, לימודי אבחון לקויות למידה, פורום הוראה מתקנת ולקויות למידה, לקויות למידה מאמרים, כיצד להתמודד עם בעיות, התמודדות עם בעיות משמעת, התמודדות עם בעיות משמעת בגן הילדים, התמודדות עם בעיות משמעת בכיתה, התמודדות עם בעיות משמעת בבית הספר, התמודדות עם בעיות מילוליות, התמודדות עם בעיות התנהגות, התמודדות עם בעיות התנהגות בגיל הרך, התמודדות עם בעיות התנהגות בקרב תלמידים

תן ציון למאמר זה

5.00