מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | טיפולים ברפואה משלימה | טיפול באלרגיות בבעלי חיים

טיפול באלרגיות בבעלי חיים

טיפול באלרגיות בבעלי חיים טיפול באלרגיות בבעלי חיים

גם חיות הבית שלנו וחיות הטבע סובלות מאלרגיה, בדומה לבני האדם. האלרגיה נגרמת עקב חשיפה חוזרת לאותו אלרגן, אשר גורם לתאי המאסט במערכת החיסון לעבוד חזק יותר.



גם חיות הבית שלנו וחיות הטבע סובלות מאלרגיה, בדומה לבני האדם. האלרגיה נגרמת עקב חשיפה חוזרת לאותו אלרגן, אשר גורם לתאי המאסט (תאים שהם חלק מהתאים הלבנים המכילים היסטמין והפרין אשר פועלים בעת אלרגיה ופתוגנים אחרים), במערכת החיסון לעבוד חזק יותר. צורת הביטוי של האלרגיה היא או בעור (כגון נשירת פרווה, פצעים וגרד) או בעיטוש חוזר.

הטיפול הנפוץ אצל ווטרינר הוא לרוב מתן סטרואידים אשר מחלישים את מערכת החיסון ומרגיעים את תאי המאסט. אולם, טיפול זה רק מחליש את הסימפטומים ולא מטפל בבעיה.

טיפול טבעי באלרגיות בעלי חיים כולל: דיקור, צמחים, משחות ושינוי תזונתי.
דיקור:
לרוב, אם כבר ידוע שלבעל החיים יש בעיות אלרגיה, נעדיף לדקר אותו לפני תחילת האביב כדי לחזק אותו ולהרגיע את מערכת החיסון. במקרים בהם כבר התפרצה האלרגיה, נרגיע את מערכת החיסון. בנוסף, נדקר את המקום בו יש נשירות פרווה כדי לעזור לצמיחה חוזרת של פרווה.

שינוי תזונתי:
הורדת אלרגנים כמו חיטה, שעורה ותירס ומעבר לפורמולות מזון שלא מכילה אלרגנים אלו. כדאי גם להוסיף אומגה 3 בצורה נוזלית. המינון: לכלב ששוקל עד 10 קילו -  חצי כפית, ולכלב מעל 10 קילו - כפית אחת, לא יותר מ- 3 מנות שבועיות. תפקיד האומגה שלוש הוא לחזק את הפרווה ולעזור לצמיחה תקינה שלה.
בנוסף כדאי באותה תקופה להכין לכלב אוכל ביתי כגון אורז ובשר (ישנם כלבים אשר רגישים לעוף), ולתת קערה אחת ביום. ניתן גם לשלב במזון ביצים.

צמחי מרפא:
ניתן לתת פורמולה של צמחים אשר מרגיעים את תאי המאסט בגוף ומחזקים את מערכת החיסון, וכן מרגיעים גרד ודמעות. חשוב גם לחזק את הכבד אשר נחלש בזמן.

אלרגיה. הצמחים שאנו נשתמש בהם:
Scutellaria baicakensis  15%
Sambuccs nigra 25%
Euphrasia officinalis 20%
Taraxaum officinalis 20%
Plantago laceolata 20%

מינונים של טינקטורה:
כלב עד 10 ק"ג: 10-20 טיפות
כלב השוקל 10-20 ק"ג : 20-30 טיפות.
כלב השוקל  20 ק"ג ומעלה: 30-60 טיפות.
גור חתולים השוקל 2-3 ק"ג: 5-15 טיפות.
חתול גדול 10-30 טיפות.

ניתן גם לתת בצורת קפסולות.
מינון:
כלב עד 10 ק"ג: 250 מ"ג בכל קפסולה.
כלב השוקל 10-20 ק"ג: 250-500 מ"ג בכל קפסולה.
כלב השוקל 20 ק"ג ומעלה: 500 מ"ג בכל קפסולה.
חתול קטן השוקל 2-3 קילו: 100 מ"ג בכל קפסולה.
חתול מעל 3 קילו: 500 מ"ג בכל קפסולה.

תוספי תזונה:
ניתן להוסיף ויטמין C אשר מחזק את מערכת חיסון. לכלב או לחתול ששוקלים עד 10 קילו ניתן עד 400 מ"ג בהדרגה. במשקל של 10-20 קילו 600 מ"ג. מעל 20 קילו עד 1000 מ"ג.
קוורציטין- נוגד חמצון אשר מרגיע את תאי המאסט. מינון: עד 10 קילו 300 מ"ג. 10-20 קילו 500 מ"ג. מעל 20 קילו ניתן לתת 1000 מ"ג ביום.

הומאופתיה:
קיימת פורמולה מוכנה שנקראת R49 הומיאופתיה אשר מגיעה בצורת טיפות, ואשר פועלת באופן דומה לפורמולת הצמחים. יתרון פורמולה זו היא שהיא כמעט ללא טעם, וכך ניתן לתת אותה גם לחתולים אשר מאוד רגישים לטעם. מינון: עד 10 קילו 5 טיפות 3 פעמים ביום. מעל 10 קילו 10 טיפות 3 פעמים ביום.

משחות:
ניתן למרוח על העור הנגוע משחת רסקיו אשר מרגיעה את ה"טראומה" שהעור עובר. יש למרוח שכבה דקה ולהספיג אותה.

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


1234 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

דיקור, רפואה טבעית, הומאופתיה, דיאטה ותזונה, אלרגיה, אלרגיות, אלרגיה למזון, טיפול טבעי באלרגיה, אלרגיות בבעלי חיים, אלטרנטיבית, בית ספר לרפואה אלטרנטיבית, בית ספר לרפואה אלטרנטיבית, בית ספר לרפואה אלטרנטיבית, בתי ספר לרפואה אלטרנטיבית, דרושים רפואה אלטרנטיבית, טיפול אלטרנטיבי, טיפול ברפואה אלטרנטיבית, טיפולים אלטרנטיביים, טיפולים אלטרנטיבים, טיפולים אלטרנטיבים, טיפולים הוליסטיים, לימוד רפואה אלטרנטיבית, לימודי רפואה אלטרנטיבית, לימודים אלטרנטיביים, אלרגיה לחתולים, אלרגיה לתרופות, טיפול באלרגיה, תרופה לאלרגיה, תרופה נגד אלרגיה, תרופות לאלרגיה, תרופות נגד אלרגיה, תרופות סבתא לאלרגיה, טיפול באלרגיה לכלבים, אסתר היילו

תן ציון למאמר זה

5.00