מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | טיפול טבעי בבעיות פוריות

טיפול טבעי בבעיות פוריות

טיפול טבעי בבעיות פוריות טיפול טבעי בבעיות פוריות

טיפול טבעי בבעיות פוריות אבל גברים ונשים קיבל בשנים האחרונות דחיפה עצומה בעקבות הצלחות רבות בתמיכה בטיפולי פוריות קונבנציונליים.



טיפול טבעי לבעיות פוריות אצל גברים ונשים מאפשרים לקבל תמיכה ועזרה לטיפולי הרפואה הקונבנציונלית כאשר הסטטיסטיקה קובעת ש 10% -15% מהזוגות המנסים להרות, לא יצליחו בכך בניסיונות שנמשכים 12 חודשים.
 
הסיבות לבעיות בפוריות הן:
כ - 30% בגלל בעיות פוריות אצל הגבר.
כ - 30% נוספים בשל ביציות לא תקינות.
כ - 20% בשל סתימות בחצוצרה.
כ - 11% בשל בעיות רחמיות
כ - 4% בשל בעיות אחרות.

בעיות בפוריות אצל גברים
פוריות הגבר עלולה להיות לקויה בשל איכות ו/או כמות זרע נמוכה, זה המקום לציין שקיימים צמחי מרפא היכולים לשפר מדדים אלה כמו מאקה, דקל המסור, אפימדיום וניתן להיוועץ במטפל מוסמך ברפואה משלימה שיתאים את הצמחים למטופל ולמצבו הבריאותי.

בעיות פוריות אצל נשים
סתימות בחצוצרות: סתימות בחצוצרה עלולות להיווצר כתוצאה מדלקות שונות באזור האגן או בשל ציסטות הגדלות בחצוצרות.
ברפואה קונבנציונלית מתמודדים עם הבעיה בעזרת הפריה חוץ גופית. באופן טבעי המפגש בין הזרע לביצית מתרחש בחצוצרה ובמקרים של סתימה עוקפים את הבעיה על ידי ביצוע הפריה ב"מבחנה" והשתלת הביצית ברחם.

ביציות לא תקינות:
תחת ההגדרה של ביציות לא תקינות נכנסת תסמונת השחלות הפוליציסטיות – (PCOS).
שכיחות הופעת שחלות פוליציסטיות באוכלוסיה היא 10%.
בבדיקת אולטרא סאונד ניתן לראות זקיקים רבים. כדי ששחלה תוגדר כפוליציסטית נקבע שיש לראות לפחות 12 זקיקים בקוטר 2-9 מ"מ או שנפח השחלה יעלה על 10 סמ"ק.

בדרך כלל נשים עם תסמונת זו מתאפיינות בחלק מהתסמינים הבאים: מחזור לא סדיר, ווסתות המופיעות לפעמים בשל ביוצים מועטים, רמות ההורמונים הזכריים בדם גבוהה, שיעור יתר, אקנה, שיער דליל, עודף משקל, עמידות לאינסולין או סכרת, רמות לא תקינות של שומנים בדם – גבוהות או נמוכות, ויתר לחץ דם.

מומלץ לנשים להוריד ממשקלן ולעסוק בפעילות גופנית בניסיון להסדיר את הביוץ וגם לשפר חלק מהסימפטומים המוזכרים.

הטיפול הרפואי בתסמונת השחלות הפוליציסטיות כוללת טיפולים הורמונליים שמטרתם הסדרת הביוץ, גישה טיפולית חדשה גורסת שתרופות המעלות את הרגישות לאינסולין כמו מטפורמין תסייע.
אפשרויות נוספות הן מתן סטרואידים - להורדת רמות ההורמונים הזכריים או מדללי דם כדי להזרים יותר דם לרירית הרחם וכך להגביר את הסיכוי להריון.

החיסרון של טיפולים הורמונלים הוא תופעות לוואי קשות שיש לחלק מהם, השמנה והריון מרובה עוברים.

טיפולי רפואה משלימה לבעיות פוריות
ברפואה משלימה ניתן לטפל באמצעות צמחי מרפא, דיקור ורפלקסולוגיה.

בעולם צמחי המרפא נתן למצוא מספר צמחים הפועלים לאיזון הורמונלי (אבל לא פועלים כהורמונים), סיוע בבניית רירית הרחם והסדרת המחזור – שימוש מושכל בצמחי מרפא הוא בדרך כלל נטול תופעות לוואי או מלווה בתופעות קלות.

צמחים כמו שיח אברהם המצוי Vitex agnus castus)), דונג קוואי (Angelica sinensis), כמלריום (Chamaelirium luteum), קמומיל (Matricaria recutita), אדמונית ((Paeonoa lactiflora.
באוצר הצמחים יש גם כאלה המסייעים בוויסות כמות הסוכר בדם ומקטינים תנגודת לאינסולין (תופעה שניתן למצוא בנשים עם שחלות פוליציסטיות) כמו תלתן אדום Trifolium pratense)) וחילבה (Trigonela foenum). כמובן שיש להיעזר במטפל מקצועי שיבנה פורמולה המתאימה לצרכי המטופלת.
 
לעיתים המחזור מופיע לעיתים קרובות כלומר בתדירות של פחות מאחת לחודש. אצל נשים המקפידות על הלכות טהרה יתכן שהביוץ מתרחש מספר ימים לפני הטבילה כך שיש קושי להרות.

גם בתופעה זו ניתן לטפל באמצעות צמחי מרפא המאזנים את ההורמונים, אותם הזכרתי למעלה.
מומלץ לנסות ולטפל באמצעים טבעיים. במקרים רבים נתן לסייע ללא תופעות לוואי.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על נעמי גבעון

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


3155 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

טיפול טבעי, טיפולי פוריות, צמחים, בעיות פוריות, רפואה משלימה, צמחי מרפא, טיפול טבעי, נעמי גבעון, דקל המסור, טיפולי פוריות ivf, טיפולי פוריות שלבים, טיפולי פוריות ללא הורמונים, טיפולי פוריות אלטרנטיביים, פוריות האישה תזונה, פוריות האישה גיל, פוריות האישה לאחר לידה, פוריות האישה מעל גיל 40, טיפולי פוריות הזרעה, רפואה הקונבנציונלית, טיפול טבעי בבעיות פוריות, טיפולי פוריות קונבנציונליים, בעיות פוריות אצל גברים ונשים, כמות זרע נמוכה, מאקה, אפימדיום, בעיות פוריות אצל נשים, בעיות בפוריות אצל גברים, טיפולי פוריות ללא הורמונים, חיזוק פוריות הגבר, פוריות הגבר תזונה, פוריות הגבר דיקור סיני, פוריות הגבר פענוח בדיקת זרע, פוריות הגבר עד איזה גיל, חיזוק פוריות האישה, פוריות האישה עד איזה גיל, פוריות האישה בגיל 40+

תן ציון למאמר זה

5.00