מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | האביב- עונה של התחדשות, צמיחה וניקוי הכבד

האביב- עונה של התחדשות, צמיחה וניקוי הכבד

האביב- עונה של התחדשות, צמיחה וניקוי הכבד האביב- עונה של התחדשות, צמיחה וניקוי הכבד

עונת האביב היא העונה הטובה ביותר לניקוי כבד- ניקוי רעלים ופסולת מהגוף ומהכבד בפרט. כמו שבפסח עושים את ניקיונות הבית, הגוף גם זקוק לניקיון יסודי מידי פעם- כדי שימשיך לתפקד כמו שצריך.



"להזניח את הגוף למען כל נושא אחר לכאורה חשוב, מהווה את השטות הכי גדולה האפשרית" (ארתור שופנהאור)

האביב זוהי עונה מקסימה, כל הטבע יוצא החוצה לחגוג, תחושת התרגשות מקסימה של התחלות חדשות והתחדשות. זה גורם להמון שמחה, לראות את הטבע ככה... פשוט תסתכלו, תספגו את האווירה, תסתכלו על הפריחה המדהימה בחוץ, השמש הנעימה... איך אפשר להתנגד ליופי המדהים הזה, אם תתבוננו ממש טוב ותנסו להרגיש את זה- תבינו שאנחנו חלק מכל היופי הזה. קשה לחשוב מחשבות שליליות כשמצליחים להרגיש את זה ממש. כמה יפה זה שהטבע לא מושפע כלל מהמצב הפוליטי, תאונות הדרכים, פיגועים וכל המשברים והצרות שתוקפות אותנו יומיום, חבל שלא כולנו מצליחים להרגיש כל-כך טוב כמו כוחו המדהים של הטבע.

האלמנט הדומיננטי בעונת האביב הוא אלמנט העץ שמתאפיין בצמיחה, התחלה, פעילות, תכנון תוכניות, יוזמה, אסרטיביות, יצירתיות, עשייה, אמביציה. אני בטוחה שאתם מכירים אותו, זה שתמיד מזיז את העניינים, זה עם התוכניות הגדולות והפרויקטים, שתמיד נמצא בתנועה ורווי ברעיונות מעניינים, בחלומות ובאמביציות, זה בדיוק הטיפוס שאלמנט העץ אצלו חזק.

בעונת האביב אלמנט העץ אמור להיות בשיאו, אך זוהי גם העונה שבה אנשים עם איזושהי בעיה או חוסר איזון באלמנט זה סובלים הכי הרבה. לדוגמה- אנשים עם עץ לא מאוזן- עלולים לסבול ממצבי רוח משתנים, כאבים שונים בגוף ואלרגיות. (אנשים רבים מכירים את האביב- גם כעונת האלרגיה- פריחה שבאה לידי ביטוי  לא רק בטבע, אלא גם בגוף עצמו).

כאשר נחלש אלמנט העץ נחלש גם הכבד (שהוא האיבר שנמצא תחת השפעת אלמנט זה). לא מדובר בפגיעה פיזית באיבר והמשמעויות המערביות, אלא בתפקוד האנרגטי- עפ"י הרפואה הקוריאנית וסינית שהוא- הזרמה תקינה של אנרגיה לכל חלקי הגוף. כאשר תפקוד זה נפגע, עלול להיווצר מצב שנקרא- חסימת צ'י הכבד. זהו סינדרום שלצערנו כולנו סובלים ממנו ברמה זו או אחרת. בעיקר בתקופות קשות, מעטים מצליחים להישאר אדישים. אין זרימה תקינה והאנרגיה יכולה להצטבר באזורים מסוימים ולגרום למתח והיתפסות שרירים. בעיקר מתח באזור הצוואר, הכתפיים והגב העליון, עצבנות (ייתכנו גם התפרצויות כעס), שינויים במצב- הרוח, (אצל נשים זה יכול גם לבוא לידי ביטוי גם בתופעות לפני המחזור או כאבי מחזור) ועוד.

הגוף אינו מתפקד בצורה אופטימאלית כשהוא שרוי במתח, לאורך זמן ללא שחרור כל האיברים בגוף עלולים להיפגע ולהיחלש. המתח יבוא לידי ביטוי בדרכים רבות -כאבי ראש, עייפות, בעיות עיכול (גם לפי הרפואה המערבית יש בעיות עיכול שסיבתן העיקרית היא STRESS, כגון- תסמונת המעי העצבני-המתאפיינת בעצירות או שלשול לסירוגין, או כיבי קיבה-אולקוס), מצבי רוח והתפרצויות, בעיות נשימה, אלרגיות, חוסר ריכוז, נדודי-שינה, דיכאון, חרדות ועוד.

זוהי עונה שבה העץ צריך את מיטב האנרגיה שלו- על מנת להתחיל דברים חדשים, לתכנן תוכניות חדשות, יוזמות חדשות, מבחינה מערבית לכבד תפקיד חשוב במטבוליזם (בחילוף החומרים) ובנטרול רעלים ומזיקים בגוף.

עונת האביב היא העונה הטובה ביותר לניקוי כבד- ניקוי רעלים ופסולת מהגוף ומהכבד בפרט.
כמו שבפסח עושים את ניקיונות הבית, הגוף גם זקוק לניקיון יסודי מידי פעם- כדי שימשיך לתפקד כמו שצריך. וכמובן שזה משפיע ישירות גם על הנפש רעלים שמצטברים בכבד, שמקורם ב- ריסוסים כימיים, סמים, תרופות, הורמונים, אלכוהול, קפאין, תוספי מזון מלאכותיים, כגון- צבעי מאכל וחומרי שימור מלאכותיים, ממתיקים מלאכותיים, מתכות כבדות, וזיהומים שונים המגיעים דרך המזון.

השלב הראשון- יהיה ניקוי התפריט ממרכיבים אלו:
•קפה ותה (מלבד חליטות צמחים, כגון- לואיזה, נענע, לימונית, מרווה).
•אלכוהול- מכל סוג שהוא.
•מזון מעובד המכיל חומרי שימור וצבעי מאכל מלאכותיים, סוכרזית.

בשלב השני של הניקוי- במשך חודש
נתחיל את הבוקר עם שתייה על קיבה ריקה של - תערובת לניקוי הכבד, המכילה צמחים אלטרנטיביים.

תזונה:
התזונה במהלך הימים הללו תתבסס על ירקות טריים/ מבושלים בצורת מרק ירקות או מיצי ירקות.

מעט פירות (עדיף תפוח ירוק או פפאיה- המכילה אנזימי עיכול ולכן מועילה מאוד לעיכול).
לא לערבב אותם באותה ארוחה עם מרכיבי מזון נוספים מלבד ירקות ירוקים.

אורז בשילוב עם שעועית מאש ירוקה (קטנייה המנקה רעלים מהכבד)- לבשל עם מעט מאוד שמן זית (ככפית), עדיף לא להוסיף מלח.

נבטים- הם טובים ומומלץ להרבות באכילתם. יש להם אנרגיה של פריצה החוצה, התחדשות, חיים חדשים, והם טובים גם לניקוי.

כדאי להרבות בימים אלו בעיקר בירקות ירוקים, כגון: חסה, עלי בייבי, עלי סלק, עלי צנון, רוקט, מלפפון ,סלרי (משתן ועשיר בסידן), פטרוזיליה (לניקוי הכליות, משתן), צנון (טוב לניקוי הכבד וכיס המרה) וכד'.

ארטישוק וברוקולי- שניהם מצוינים לניקוי הכבד והוצאת חום. ארטישוק עוזר לחידוש תאי כבד שניזוקו.
באופן כללי הצבע הירוק הוא הצבע ששייך לאלמנט העץ ולכן בעיקר טובים מזונות ירוקים.

להימנע מהמזונות הבאים:
•בימים אלו כדאי לוותר לגמרי על אכילת חלבון מן החי מכל סוג שהוא (גבינות, חלב, בשר, ביצים).

•אסור לאכול מזונות שמנים- מלבד מעט שמן זית בבישול, ועד 1-2 כפות שמן זית מכבישה קרה.

במקרה הצורך- אפשר לאכול לחם שיפון מלא (ללא שמרים) או פריכיות אורז מלא ללא סוכר ולמרוח עליהם מעט אבוקדו/ טחינה גולמית/ ממרח משמן זית.

שתייה:
רק מים והרבה! כדי לאפשר לגוף להפריש את הרעלים החוצה. אפשר להוסיף מעט לימון או חליטות תה צמחים כגון: נענע, לואיזה, לימונית וכו'.

המומלצים ביותר:
•סרפד, גדילן מצוי, שן הארי- שני האחרונים הם צמחי מרפא נהדרים לניקוי וחידוש תאי הכבד- ניתן לקחת גם בכמוסות.

•משקה כלורופיל (הפיגמנט הירוק של הצמחים)- גם נהדר לניקוי רעלים וגם עשיר באנזימי עיכול, ולכן תורם לתהליך העיכול. מומלץ כ- 20 דקות לפני הארוחה.

•לא להמתיק בסוכר סוכרזית או ממתיק אחר!!! הממתיק היחידי המותר הוא סטיביה (צמח מתוק שאינו בעייתי גם לחולי סכרת).

אזהרה קטנה: ייתכן מאוד שבשבוע זה יתעוררו כל מיני תופעות לוואי, כגון: כאבי ראש, בחילות, פצעים בעור ובעיות עיכול. זה טבעי והגיוני- כל הרעלים משתחררים החוצה מבפנים- אבל אחרי שהם יצאו אתם תרגישו נהדר תוך שבוע- שבועיים (תלוי בכמות הרעלים שנאגרו בגופכם).

האביב זוהי בכלל תקופה מצוינת לעריכת שינויים בחיים, שינוי אורח החיים לבריא יותר- התחלת פעילות גופנית, תזונה נכונה והתחדשות לגוף ולנפש.

בהצלחה

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


4343 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

דיאטה ותזונה, מילון צמחי מרפא, גוף ונפש, ניקוי הכבד, האביב- עונה של התחדשות, צמיחה וניקוי הכבד, סוניה מילמן, רפואה טיבעית, רפואה לימודים, רפואה משלימה אם המושבות, רפואה משלימה ארלוזורוב, רפואה משלימה באר שבע, רפואה משלימה בהריון, רפואה משלימה במודיעין, רפואה משלימה במודיעין, רפואה משלימה דרושים, רפואה משלימה דרושים, רפואה משלימה דרושים, רפואה משלימה ואלטרנטיבית, רפואה משלימה ויקיפדיה, רפואה משלימה וסרטן, רפואה משלימה חיפה, ניקוי רעלים חיפה, ניקוי רעלים ירושלים, ניקוי רעלים תל אביב

תן ציון למאמר זה

5.00