מדורי תוכן

ראשי | המנטורים | ד"ר זיו מאיר | מדיטציה קבלית ומדיטציה להתחברות עם כוחות העל החיוביים

מדיטציה קבלית ומדיטציה להתחברות עם כוחות העל החיוביים

&מדיטציה קבלית ומדיטציה להתחברות עם כוחות העל החיוביים מדיטציה קבלית ומדיטציה להתחברות עם כוחות העל החיוביים

מדיטציה קבלית הנה שיטה מעשית, באמצעותה יכול המקובל להכיר את ייעודו ואת טבעו האמיתי, לחוש בנוכחות האל באופן בלתי-אמצעי, לדעת מסתרי העולמות העליונים ולהתקרב להבנת סוד החיים.



מתוך ספרו  של זיו מאיר "מיסטיקה מאגיה ותקשור ביהדות"

מדיטציה היא חוויה מיסטית המפתחת מודעות עצמית מעמיקה ופותחת בפני המקובל את השער לתוכנית האלוהית בבריאה. באמצעותה  חושף האל טפח מהממדים הנעלמים של סוד האלוהות וחודר לנבכי סתריהם של עולמות עליונים. ברצותו, יכול המקובל להשתמש באחת משיטותיה השונות כדי לרתום כוחות עליונים לצרכיו האישיים או למטרות לאומיות וכלל-עולמיות.

האר"י מכנה את המדיטציה הקבלית בשם התבוננות. מצב בו עוצם המקובל את עיניו, מרכז את מחשבתו ומכוונה למודעות קוסמית תוך הזדהות עם צורת הספירות וצירופי אותיות, או מסתפק בהתבוננות פנימה אל תוך נבכי נפשו.

משנכנס המקובל להשראה של שקט ושלווה רוחנית, המודעות העצמית מתכנסת ושערי התודעה המיסטית נפתחים.

קיימים תנאי יסוד, המכשירים את האדם לעסוק במדיטציה לפי עקרונות הקבלה. המודט חייב להיות יהודי המאמין בהשגחה עליונה, שאיננו מוכתם באחת העבירות החמורות יותר בתורה כגון: שפיכות דמים, גילוי עריות, עזות פנים, לשון הרע, שבועת שווא, חילול השם ושנאת חינם. כמו כן חשוב שהמודט יקפיד בקיום תרי"ג המצוות.

המושג מדיטציה מופיע בכתבי מקובלים גם בשם התבודדות. רעיון ההתבודדות מתחיל בבידוד ממשי ועובר למצב של התנתקות מוחלטת של המחשבה או התודעה מהוויית החיים השגרתית.

את התהליך משלימה ההתנתקות הפנימית ובידוד הנשמה מהגוף, המכונה השתוות.

המקובל רבי חיים ויטאל שהיה תלמידו ויד ימינו של האר"י מסביר למודט בספרו שערי קדושה בשם האר"י: "האדם צריך שיתבודד במחשבתו עד קצה האחרון... וכל מה שיתפשט מן החומר, יתגבר השגתו". כלומר הוא נותן נוסחה המסבירה, כי ככול שהאדם יתנתק מהחומר ומהבלי העולם הגשמי בו הוא נתון, כך יצליח יותר בהתחברות לעולמות עליונים. רבי אברהם, בנו של הרמב"ם, מרחיב ומסביר בספרו את מצבי המדיטציה השונים ומדגיש שהתבודדות פיזית הינה שלב הכרחי ליעילותה של המדיטציה, ובו יש להתמקד בבידוד הנפש מהגוף (השתוות). בכך משתנה פעילותם של גלי המוח מגלי בטא לגלי אלפא, פעולה המאפשרת את ההמראה לממדים הרוחניים.

פסגת המדיטציה המכונה התבוננות היא צפייה במעשה מרכבה, כלומר ההתאחדות עם מהות האלוהות אשר הינה מעבר להוויה הגשמית, והתרוממות למציאות האינסוף, מקור כל הדברים. מקובלים המגיעים לדרגה זו של חווית ההתבוננות, נתפסים כמי שהשיגו הארה ונקראים "בני היכלא", שפירושו: בעלי הזכות להיכנס להיכלו של האלוהים וליהנות מזיו כבודו

לפירוט מסלולי לימוד מדיטציה קבלית במכללת ברק ראו את מסלולי הלימוד של מכללת ברק

לאתר מכללת ברק
שלוחת מכללת ברק בירושלים
שלוחת מכללת ברק בדרום

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


3448 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook &Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

רפואה קבלית, מדיטציה קבלית, איך עושים מדיטציה, לימוד מדיטציה, לימוד מדיטציה, מדיטציה בירושלים, מדיטציה יהודית, מדיטציה למתחילים, מדיטציה, סדנת מדיטציה, קורס מדיטציה, תרגילי מדיטציה, מכללת ברק, מודעות עצמית, מדיטציה לפני השינה, מדיטציה מוסיקה, מדיטציה קבלית, סדנת דמיון מודרך, מדיטציה מדיטציות, מדיטציה meditation, קורס מדיטציה, קורס מדיטציה ודמיון מודרך, קורס מדיטציה בשרון, קורס מדיטציה בירושלים, קורס מדיטציה ירושלים, קורס מדיטציה רחובות, קורס מדיטציה באר שבע, קורס מדיטציה בחיפה, קורס מדיטציה הרצליה, סדנת מדיטציה, קורס מדיטציה בתל אביב, סדנת מדיטציה בתל אביב, סדנת נשימה, קבוצות מדיטציה בתל אביב, מדיטציה להתחברות עם כוחות העל החיוביים, דר זיו מאיר

תן ציון למאמר זה

0