מדורי תוכן

ראשי | המנטורים | ד"ר שולמית רונן | כוחה של מחמאה

כוחה של מחמאה

כוחה של מחמאה כוחה של מחמאה

מהי כוחה של מחמאה, פרגון, חוות דעת ומה השפעתה?



שאלה זו עלתה במחשבתי בעקבות כמה אירועים  שלבי נסדק. לאחר הפנמת התחושות החלטתי שדרכי היא שונה בגישה שניתנה לי לבחור, דרך האור או הצללים. משתפת בשמחה, כי הדברים הנעכלים בתוכנו הם לא ברורים מעליהם. אשמח למחשבותיכם על משמעותה של מחמאה, פרגון שבא מן הלב. מה זה עושה לכם כאשר ניתנת הבחירה כיצד לפעול?

מחמאה היא אחת המתנות הגדולות ביותר שאנו יכולים לתת לעצמנו ולאחרים.
היכולת להחמיא ליופי מאפשרת לחוות את היופי, וכאשר אנו מחמיאים ומפרגנים אנו תומכים באחרים ובעצמנו, וכך כולם מרוויחים.

להחמיא או לפרגן זו דרך לפתח את המודעות בצורה יצירתית ואוהבת. בשבילי, זו דרך אמיתית להתבונן בשורש הדברים, כי אז יש בי את היכולת להתרכז בערכים האמיתיים. אני נוגעת בהוויה של הדברים ובכך מכבדת, מודה ומעודדת גדילה והעצמה.

בין אם אנו מסתכלים פנימה או החוצה, השפעת המחמאה תמיד מתחילה ומסתיימת אצלנו. למשל, אם אכבד את השפעתו החיובית של אדם אחר עלי אני מחזקת בכך את הרגישות ואת ההערכה ומעמיקה את "צינורות" הקבלה שבי, ובכך מאשרת את הערכים הטמונים בי.

תהליך זה תומך בנו להתפתח הלאה. כאשר אנו מכירים באיכויותיו של האחר ואנו תומכים בצמיחתו, בכך אנו מקבלים את הטוב שבו. המחמאות, הפרגון או חוות הדעת לאחר, מזינות את איכויותינו ואיכויותיהם של האחרים, ובכך תומכות בהגדלת האור והפצתו.

לכולנו יש רגעים בחיינו בהם אנו מרגישים תמיכה וחיזוק, כאשר מישהו מחמיא לנו מעומק ליבו. ייתכן, שברגעים אלה היינו חסרי בטחון, אך מישהו מהצד ראה את הטמון בתוכנו, וחיזק אותנו דווקא באותם רגעי חולשה. האמונה והמחמאה של האחר בנו, עזרה לנו לעבור את המשבר.

כמו כל מתנות הלב, גם מחמאה היא בומרנג החוזר אלינו. כאשר אנו מחמיאים לאחר הטוב חוזר עלינו בעוצמה גדולה יותר. ישנן דרכים רבות לחלק מחמאות ולתת תשומת לב. על כולנו להיות קשובים ופתוחים לתת ולקבל. לעתים מבט, חיוך או רק מילה קטנה עשויים לחולל את כל השינוי.

הקשבה לזולת גם היא דרך לפרגן. היכולת להחמיא ולפרגן מאפשרת לנו ליישם את עקרונות היקום כאן ועכשיו. לא תמיד צריכים הדברים להיאמר בקול רם. ניתן לעשות זאת בינינו לבין עצמנו וללא מילים.

נזכרת שכשטיילתי בברצלונה נתקלתי ברחוב בקבצנית במצב מאד קשה. מלבד המטבעות שהנחתי, הסתכלתי לתוך עיניה בשקט ובירכתי את מרכז האהבה בתוכה – נקודת האור הפנימית הקיימת בכולנו. רק אמרתי שלום לאור הזה והמשכתי ללכת. ואז... שמעתי אותה אומרת: "היי, יש לך עיניים יפות". חייכתי כי זה הדבר האחרון שניתן היה לצפות ולשמוע ממנה. אולם ידעתי כי קיבלה את מתנתי.

אנחנו יכולים לתת לעצמנו חיזוקים ומחמאות בדרכים שונות, אנו יכולים לחלק מחמאות ופרגונים לחברים, לזרים וליקום, אף אדם אינו צריך לדעת שאנו עושים זאת. רק אנחנו נדע, והרווח יהיה כולו שלנו. ננסה כולנו לדמיין את איכות חיינו, אם כל אחד מאתנו יקדיש זמן ומחשבה לפרגן, להחמיא ולחזק את האחר ממקום של נתינה אוהבת ומכבדת את עצם היותנו בני אנוש.

השינוי הזה מתחיל, כמו תמיד, בתוכנו.

לסיום אוכל רק להמליץ להתנסות בכך ולהביע את תחושותיי.
כשאני מחמיאה אני מעצימה, מחזקת ומפרגנת, אני מפתחת את היצירתיות שבי, מטפחת את הרגישות ולבי מתמלא אהבה וחווה יותר ויותר את היופי הנמצא פה בשבילי, המועבר ברגישות לאחר מתוך אמונה שזו הדרך של נתינה וקבלה ליצור שינוי, ולו הקטן ביותר בעולם הטכנולוגי המתפתח בצעדי ענק ומנוכר בתקשורת הבינאישית.

ממליצה בחום להיכנס לסרטון זה
 https://www.youtube.com/watch?v=w1mIX7PPr6k

מברכת את כולנו שנדע לתת ולקבל מילה טובה, פרגון וחוות דעת שנתעצם ונעצים, ובעיקר שנרחיב את הלב לעצמנו ולאותם הנמצאים בקרבתנו.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


3741 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

חשיבה חיובית, הערכה עצמית, חשיבה חיובית, שינוי דפוסי חשיבה, שולמית רונן, מחשבה חיובית, כוחה של מחמאה, מילה טובה, פרגון, השפעת המחמאה, תשומת לב, קבלת מחמאות, שולמית רונן

תן ציון למאמר זה

0