מדורי תוכן

ראשי | מיסטיקה | על מזל, אמונות והתחלות חדשות

על מזל, אמונות והתחלות חדשות

על מזל, אמונות והתחלות חדשות על מזל, אמונות והתחלות חדשות

שנה חדשה לא מתקשרת בהכרח לשנה קלנדרית, אלא לכל התחלה ודרך חדשה. בכל התחלה חדשה יש אופטימיות וכדי לקבל את הכי טוב אנו מוצאים בפולקלור כל מיני אמונות וחפצים שיהיו לצידנו ביציאה לדרך חדשה.



שנה חדשה לא מתקשרת בהכרח לשנה קלנדרית (מינואר) אלא לכל התחלה ודרך חדשה. כל התחלה מלווה בחשבון נפש מה לזרוק ומה לטפח. הדבר בולט במיוחד בשנה העברית: יום הדין, משפט המעשים הטובים והרעים וחתימה טובה.

בכל התחלה חדשה יש אופטימיות וכדי לקבל את הכי טוב אנו מוצאים בפולקלור כל מיני אמונות וחפצים שיהיו לצידנו ביציאה לדרך חדשה.

ביום הראשון של השנה צאו החוצה והרימו את האבן הראשונה בה נתקלות עיניכם והכניסו אותה הביתה. אבן זו מייצגת את המזל אותו אתם מכניסים. אבל- שימו לב- אבן קטנה תביא מעט מזל בעוד שאבן גדולה תתביישו לשים לראווה ולכן לא תביא מאומה חוץ מחמדנות כי את האבן יש לשים בבית במקום גלוי בסלון, פינת אוכל, שולחן עבודה,על הטלוויזיה או אפילו על מסגרת תמונה. לא במגירה כי אז אתם מחביאים את המזל והוא יתבייש לצאת...

לגרים בעיר קשה למצוא אבנים. לכן קחו מטבע מוזהב (כמו חצי שקל או מטבע של עשר אגורות). נעלו נעליים לא חדשות, ובבוקר, עם הזריחה, עמדו עם הפנים אל השמש העולה. הרימו את המטבע מול הפנים ומול השמש. התרכזו ובקשו את כל הדברים הטובים והאיחולים שתרצו שיקרו לכם במהלך השנה. את המטבע הכניסו לתוך הנעל הימנית ולכו שלושה סיבובים בחדר. חילצו את הנעליים ושימו אותן בצד (עם המטבע!) למשך שלושה ימים. המטבע "סופגת" את הברכות. ביום הרביעי הוציאו את המטבע מהנעל ושמרו אותה אצלכם בארנק או בתיק ו... קוו למילוי והגשמת המשאלות.

להתחלה חדשה נוהגים לקחת את "אבן השפע"- הסיטרין הצהבהבה. אפשר לענוד אותה כתליון או לשומרה בארנק כדי שכל הזמן יהיה במה  למלא אותו.

טוב לקחת את אבן הסיטרין ביד ימין/צד ימין כשניגשים למבחן או ראיון עבודה או בחתימת חוזה או לכל הקשור בהתחלה חדשה. אבל, לפגישה ראשונה כדאי לקחת בצד שמאל את "אבן האהבה" – הרוזקוורץ הורודה כדי שתפתח את הלב.

ליוצאים לנסיעה למקום חדש ורחוק יש במקורות עצה המבטיחה "חזרה בשלום". לתפור שקית קטנה, למלא אותה בחול מהמקום בו גרים ולשאת אותה על הצוואר. השקית עם החול תבטיח שהאדם יחזור בשלום אל ביתו. יש העושים זאת עם אבן קטנה מחצר הבית.

לכלה היוצאת מביתה (או מהמספרה) אל החופה לא מומלץ להסתובב להצצה אחרונה במראה שמא תהפך לנציב מלח כמו אשת לוט ותסגור את מזלה..

בעדות מסוימות מוצאים את מנהג שפיכת מים אחרי האדם היוצא (במיוחד למתגייס לצבא) כדי להבטיח את שלומו.

היות ובכל העולם האדם מרגיש עצמו קטן מול הגורל, ובכל מקום רוצים מזל והצלחה, אנו מוצאים אמונות דומות בפולקלור של עמים שונים. כמו למשל משלוח כרטיסי ברכה. גם אצלנו כ"שנה טובה" וגם בנצרות כותבים ומציירים ברכות ותולים מתנות על עץ האשוח. אפילו בראש השנה הסיני (בפברואר) נהוג לשים בסלון עץ ועליו מעטפות עם ברכה לכל אחד מבני המשפחה. לרווקות שמים במעטפה גם שטר כסף. על מפתן הבית בחוץ מניחים קערה עם אורז וממתקים ואת "מטבעות השפע" הסינים המוכרים לנו גם מתורת ה"פאנג שואי" (אלו עם החור המרובע באמצע).

כמו שאנו אוכלים ראש דג (שנהיה לראש ולא לזנב) בסין מכינים על השולחן דג עשוי ממרמלדה (לשנה מתוקה ובלי צרות) כי הדג עצמו הינו בכל הדתות סמל לשפע, פריון והצלחה. דג בהיפוך אותיות הוא "גד"=מזל ובגימטריה=7 שהוא מספר מזל.

מזל בגימטריה = 5 זוהי גם ה"חמסה". רוצים שנה עם מזל? קחו ראש שום גדול ויפה. הוציאו ממנו שן אחת. קלפו את הקליפה הדקה ובעט טוש דק כתבו על שן השום את שמות בני הבית (אם יש הרבה ילדים לוקחים עוד שן). את שן השום גלגלו במעט דבש ובמלח. עטפו בניר אלומיניום ושימו בפינת הארון במטבח (יש השומרים את השן מתחת המזרון). זוהי סגולה לשמירה על אלו הרשומים שלא יאונה להם רע במהלך השנה.

נכנסים לבית חדש? כדאי קודם לשטוף את הרצפה עם מי ים או מים עם מלח. המלח מטהר מ"עין הרע"

בית בנומרולוגיה מיוצג על ידי המספר שש. זהו המספר המייצג גם את ונוס = כוכב היפי והאהבה. שנת 2013 בחיבור הספרות = שש.

שתהיה השנה הזאת עם אהבת הזולת. עם המוכנות לקבל את הזולת ולתת שלא על מנת לקבל פרס.
ו...נשיקת חצות שיהיה לכולנו שלום ואהבה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על עדה דסה.

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


4429 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

נומרולוגיה, רוזקוורץ, עין הרע, מזל, סיטרין, פריון, עדה דסה, הצלחה, עין הרע, נומרולוגיה, אמונות, חשבון נפש, שנה חדשה, מיסטיקה, התחלות חדשות, סיטרין, בית חדש, שםפע

תן ציון למאמר זה

5.00