מדורי תוכן

ראשי | רוחניות | אהבה רוחנית | איך מתחזקים זוגיות

איך מתחזקים זוגיות

איך מתחזקים זוגיות איך מתחזקים זוגיות

אומרים ש'כסף מסובב ת'עולם'. זה נכון, אבל גם אהבה. זאת החוויה האנושית הכי חזקה ומענגת אותה מנסים להסביר מאז שחר התרבות האנושית באין ספור דרכים, יצירות אומנות, שירים וסיפורים.



איך שומרים על הניצוץ לאורך זמן? אנשים בוחרים בני זוג בגלל מכלול סיבות, שהעיקרית ביניהן היא הרצון 'לתקן' חווית ילדות לא פתורה. הרעיון הזה מבוסס על העובדה שהוכחה במחקרים רבים, גם על ידי מדידת פרמטרים של פעילות מוחית, שאנו מתאהבים רגשית ולא דווקא בגלל שיקולים הגיוניים. התת מודע מוביל אותנו לבחור בני זוג באמצעותם נתגבר על חוויות כואבות מהעבר.

הקשר בין הבעיות האישיות בלתי פתורות שלנו, הזיכרונות, והדילמות איתן נאלצנו להתמודד במהלך השנים ובין מה שנוצר בקשר – מובהק וברור. בני זוג שרוצים לשמר את הזוגיות שלהם חייבים להיות במודעות, לקחת אחריות ולגלות הבנה לצרכי השני, סימפטיה ואמפטיה. סוף שבוע בצימר בצפון או חופשה הכוללת שיט תענוגות בקריביים, לא יפתרו את הבעיות העמוקות בקשר.

תקשורת היא שם המשחק: הקשבה מעמיקה מתאפשרת לעיתים רק בעזרת גורם שלישי (מקצועי ואובייקטיבי) שיכול לעזור ולשקף לשני  בני הזוג את מה שהם רוצים וצריכים לקבל באמת אחד מהשני. מאמץ אמיתי להבין את בן/ת הזוג ולשנות את דפוסי ההתנהגות ההרסניים (כן, שלנו) הוא המפתח לשמירה על קשר ממושך מתוך התפתחות אישית והדדית. לא מפתיע שאותן תכונות שמשכו אותנו וגרמו לנו להתאהב בבן/ת הזוג, הם אלה שברבות השני הופכות למשא כבד מנשוא. הגבר המסודר והשקול הופך להיות 'אובססיבי' וכבד. האישה הקלילה, הנהנתנית והספונטאנית הופכת להיות 'לא אחראית', בזבזנית ולא רצינית. גבר חם ופשוט הופך להיות 'פרימיטיבי' ו'לוזר' ו'אשת בית' שמגדלת בעל ילדים לתפארת הופכת להיות 'משעממת', חסרת שאיפות ואדישה.

תשאירו את האגו בחוץ: כך או אחרת, כולם צודקים במידה מסוימת וזאת בדיוק הבעיה. הפתרון כאמור מתבסס על נכונות לשנות דרכי חשיבה ולהתייחס לצרכים הרגשיים ול'חוזה הבלתי כתוב' המתהווה בין שני בני הזוג. זוגות נאורים המגיעים אל סף פירוד או גירושים פונים לייעוץ מקצועי.

למרות המוגבלות של עזרה מסוג כזה, ברוב המקרים, רק בחדר הטיפולים מגלים השניים מה באמת 'הוא/היא רוצה ממני'. בשלב זה כאשר המודעות נכנסת לתמונה, אם יש רצון אמיתי- ניתן לא רק להציל את הקשר אלא להפוך את המשבר להזדמנות של ממש.

ב ה צ ל ח ה!

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


1804 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

אהבה רוחנית, מציאת אהבה, מערכת יחסים, אהבה עצמית, מערכות יחסים, מציאת זוגיות, טיפול זוגי, התאמה זוגית, מטפלים זוגיים, מטפלים-זוגיים, מטפלת זוגית, מטפלת-זוגית, אסטרולוגיה ואהבה, אסטרולוגיה לאהבה, אסטרולוגית אהבה, אהבה אפלטונית, אהבה בקבלה, אהבה וזוגיות, אהבה חינם, אהבה כואבת, אהבה לנצח, אהבה נכזבת, אהבות ושקרים, אהבות ראשונות, אחוזי אהבה, איך להחזיר אהבה, איך להחזיר אהבה ישנה, איך למצוא אהבה, איך למצוא בן זוג, איך מוצאים אהבה, איך מוצאים בן זוג, איך מחזירים אהבה, אימון לאהבה, אימון לזוגיות, אתרי אהבה, בדיקת אהבה, האהבה הראשונה, האם אנחנו מתאימים לפי שמות, החזרת אהבה, החזרת אהבה כישוף, החזרת אהבה לפי הקבלה, החזרת אהבה קבלה, מילות אהבה מרגשות, קנאה בין בני זוג, שידוכים חינם, שידוכים לבעלי תשובה, שידוכים לדתיים בחינם, שידוכים לדתיים חינם, שידוכים לדתיים לאומיים, שידוכים לחוזרים בתשובה, שידוכים לציבור הדתי, שידוכים שניים שהם אחד, שיחות הכרויות, תפוז הכרויות, ספיד דייטינג, ספידייט, טיפים להחזרת אהבה, בחירת בן זוג, בדיקת התאמה בין בני זוג, בדיקת התאמה זוגית, בטיפול זוגי, בן זוג, בן זוג לחיים, בני זוג, בת זוג, ברכה לזיווג, התאמת בני זוג, מחשבון התאמה זוגית, מחשבון זוגיות, מטפל זוגי, מבחן התאמה זוגית, טיפול זוגי בדרום, טיפול זוגי בחיפה, טיפול זוגי בירושלים, טיפול זוגי בצפון, טניה סולומון

תן ציון למאמר זה

5.00